Tekijä Ruokonen, Inkeri, 1957- kirjoittaja.
Julkaisun nimeke Esi- ja alkuopetuksen musiikin didaktiikka
Muut nimekkeet
Julkaisutiedot
Painos
Ulkoasutiedot
Käsittelee aiheita
Aineiston lajityyppi
Muut tekijät ja/tai teokset
ISBN
*00001376cam a22004574i 4500
*00143226
*00520190321142538.0
*008160120s2016\\\\fi\|||| \\\\ 00|\0 fin c
*020 $a978-951-792-755-0$qnidottu
*0243 $a9789517927550
*035 $aFCC009249033
*035 $a492145
*035 $a(conv)492145
*040 $aFI-NL$bfin$erda$dFI-J
*0410 $afin
*084 $a38.297$2ykl
*084 $aB20$2z
*1001 $aRuokonen, Inkeri,$d1957-$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000067001
*24510$aEsi- ja alkuopetuksen musiikin didaktiikka /$cInkeri Ruokonen ; toimitus Kirsi Koskelin.
*2461 $aMusiikin didaktiikka
*250 $a1. painos.
*264 1$a[Helsinki] :$bFinn Lectura,$c2016.
*300 $a200 sivua :$bkuvitettu, nuotteja
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*650 7$amusiikkipedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25853
*650 7$adidaktiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$amusiikkikasvatus $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7359
*655 7$aopetusoppaat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1276
*7001 $aKoskelin, Kirsi,$etoimittaja.
*979 $a492145
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Tässä kirjassa musiikin didaktiikkaan ja oppimiseen liittyvät ajatukset nousevat uusista esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteista ja niihin liittyvistä kokonaisvaltaista sekä laaja-alaista oppimista korostavista lähestymistavoista. Teoksessa tarkastellaan mm. musiikinopetuksen arvoperustaa, esi- ja alkuopetusikäistä lasta musiikin oppijana, suomalaisen musiikkikasvatuksen taustalla vaikuttavia musiikkipedagogisia näkemyksiä ja innovaatioita, sekä musiikkitoiminnan suunnittelua, toteutusta ja arviointia.
Musiikin opetukseen ja oppimiseen paneudutaan erityisesti esi- ja alkuopetusikäisten lasten kanssa, mutta teoksen antia voidaan hyödyntää myös 3–5-vuotiaiden lasten varhaiskasvatuksessa sekä suunniteltaessa alakoulun 3–4-luokkien musiikinopetusta. Kirjassa esitellään lisäksi musiikin oppimiseen ja opetukseen liittyvää ajankohtaista tutkimustietoa ja käsitellään musiikin oppimista eri lähestymistapojen kautta lapsen ollessa keskiössä.