Helsingin Konservatorion verkkokirjasto

Prima vista -soiton harjoittelu ja opettaminen : pedagoginen näkökulma pianistien prima vista -taidon kehittämiseen
Muistilista on tyhjä
Vis
Tekijä
  • Pokki, Niklas, kirjoittaja.
Julkaisun nimeke
  • Prima vista -soiton harjoittelu ja opettaminen : pedagoginen näkökulma pianistien prima vista -taidon kehittämiseen
Muut nimekkeet
Julkaisutiedot
Ulkoasutiedot
Huomautus
Käsittelee aiheita
Julkaisusarja
  • EST-julkaisusarja, 1237-4229 ; 30.
ISBN
  • 978-952-329-058-7
*00001537cam a2200433 i 4500
*00143234
*00520171124143423.0
*008161108s2016\\\\fi\||||  m\\\ 00|\0|fin c
*020  $a978-952-329-058-7$qnidottu
*035  $aFCC009853039
*035  $a492480
*035  $a(conv)492480
*040  $bfin$erda
*0410 $afin
*084  $a78.1$2ykl
*084  $a78.61$2ykl
*1001 $aPokki, Niklas,$ekirjoittaja.
*24510$aPrima vista -soiton harjoittelu ja opettaminen :$bpedagoginen näkökulma pianistien prima vista -taidon kehittämiseen /$cNiklas Pokki.
*2461 $aPedagoginen näkökulma pianistien prima vista -taidon kehittämiseen
*264 1$aHelsinki :$bNiklas Pokki,$c2016.
*300  $a104 sivua :$bkuvitettu ;$c26 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aEST-julkaisusarja / Sibelius-Akatemia,$x1237-4229 ;$v30
*500  $aTaiteilijakoulutuksen tohtorintutkintoon liittyvä kirjallinen työ.
*509  $aTohtorintutkinnon kirjallinen työ:$cTaideyliopiston Sibelius-Akatemia, DocMus-tohtorikoulu,$d2016.
*650 7$apiano$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11690
*650 7$asoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1743
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$amusiikkipedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25853
*650 7$anuotinluku$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9569
*650 7$aprima vista$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p30139
*830 0$aEST-julkaisusarja,$x1237-4229 ;$v30.
*979  $a492480
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Tutkimukseni tavoite oli kehittää tehokkaita tapoja harjoitella ja opettaa prima vista -soittoa. Tutkimusmenetelmänä oli prima vista -soittoon liittyvän tutkimustiedon keskusteluttaminen oman pianistisen ja pedagogisen kokemustietoni kanssa. Tutkimuksessa ehdotan uutta tapaa lähestyä pianistin prima vista -taitojen harjoittelua. Muusikoiden prima vista -käytäntöjä on tutkittu suhteellisen vähän. Tutkimukset ovat käsitelleet pääasiassa yksittäisen prima vista -tapahtuman mitattavia tekijöitä, prima vista -soiton prosesseja tai huippusuoriutujien ja aloittelijoiden eroavaisuuksia. Pedagoginen näkökulma ja prima vista -taitojen kehittäminen pitkällä aikavälillä ovat jääneet vähäisemmälle huomiolle. Olemassa olevaa tutkimustietoa ei myöskään ole juuri sovellettu käytäntöön. Työssäni tarkastelen prima vista -harjoittelua prima vista -taidon osataitojen näkökulmasta. Puutteet jonkin osataidon hallinnassa estävät kokonaistaidon kehittymistä. Siksi osataitoja kannattaa harjoitella yksi kerrallaan. Jotta näin voidaan tehdä, prima vista -taito täytyy jaotella osa-alueisiin tavalla, joka palvelee nimenomaan muusikoiden käytäntöä. Tutkimuskirjallisuuden jaotteluja ei ole tehty tästä näkökulmasta, eivätkä ne siksi ole harjoittelemisen ja opettamisen kannalta tarkoituksenmukaisia.

Niteen tunnusTilaEräpäiväKirjastoHylly
1303112318Saatavana Helsingin Konservatorion kirjastoPiano : Kirjat 78.61 Pok