Helsingin Konservatorion verkkokirjasto

Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas
Muistilista on tyhjä
Vis
Tekijä
  • Vilkka, Hanna, kirjoittaja.
Julkaisun nimeke
  • Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas
Julkaisutiedot
Ulkoasutiedot
Sisältö
  • Osa 1, Akateeminen lukeminen ja kirjoittaminen: Lukeminen, kirjoittaminen ja tiedonmuodostus akateemisena toimintana ; Tiedostava lukeminen ja kirjoittaminen ; Eettinen tiedonmuodostus -- Osa 2, Itsetuntemus: Tunnetyö ; Oman temperamentin tunnistaminen -- Osa 3, Vaiheittainen lukeminen ja kirjoittaminen: Prosessikirjoittaminen ; Lukemisen edistäjät ; Kirjoittamisen edistäjät ; Vertaispalautetyöskentely kirjoittamisessa -- Lopuksi.
Käsittelee aiheita
Aineiston lajityyppi
ISBN
  • 978-952-451-956-4
*00002871cam a2200541 i 4500
*00144948
*00520200515114821.0
*008191011s2020    fi ||||       00| 0|fin c
*020  $a978-952-451-956-4$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016581118
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*084  $a16.7$2ykl
*084  $a38.3$2ykl
*084  $aC10$2z
*1001 $aVilkka, Hanna,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000114431
*24510$aAkateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas /$cHanna Vilkka.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*300  $a243 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aOsa 1, Akateeminen lukeminen ja kirjoittaminen: Lukeminen, kirjoittaminen ja tiedonmuodostus akateemisena toimintana ; Tiedostava lukeminen ja kirjoittaminen ; Eettinen tiedonmuodostus -- Osa 2, Itsetuntemus: Tunnetyö ; Oman temperamentin tunnistaminen -- Osa 3, Vaiheittainen lukeminen ja kirjoittaminen: Prosessikirjoittaminen ; Lukemisen edistäjät ; Kirjoittamisen edistäjät ; Vertaispalautetyöskentely kirjoittamisessa -- Lopuksi.
*650 7$alukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11406
*650 7$akirjoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2512
*650 7$atieteellinen ajattelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7836
*650 7$atieteellinen kirjoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6652
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*901  $aMU20200430$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Itsenäinen opiskelu voi toisinaan tuntua loputtomalta suolta, joka on täynnä vieraita termejä, teorioita, akateemisia vaatimuksia ja epävarmuutta omasta osaamisesta. Miten pärjään opinnoissani? Kuinka akateemisia tekstejä tulisi lukea? Kuinka niitä kirjoitetaan itse? Jokainen korkeakouluopiskelija joutuu miettimään opintojensa aikana näitä kysymyksiä. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, miten esseen tai opinnäytteen saa tehtyä tai kuinka teoria ja lähteet liitetään omaan tekstiin. Mitä on analyyttinen kirjoittaminen, josta kaikki puhuvat? Entä reflektiivinen lukeminen? Tämä opas on akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen perusteos niin aloittelevalle kuin pidemmälle edenneelle opiskelijalle. Mukana on runsaasti harjoituksia sekä vinkkejä, joilla omaa lukemistaan ja kirjoittamistaan voi kehittää. Hanna Vilkka on sosiologi (VTT), joka työskentelee Tampereen yliopistossa sekä Aalto-yliopistossa. Lisäksi hän antaa ohjaajille, opettajille ja opiskelijoille koulutusta tieteellisistä menetelmistä sekä opinnäytteiden ohjaamisesta.

Niteen tunnusTilaEräpäiväKirjastoHylly
1302000530Saatavana Helsingin Konservatorion kirjastoKirjat C10 Vil