Helsingin Konservatorion verkkokirjasto

What to listen for in music
Muistilista on tyhjä
Vis
Tekijä
  • Copland, Aaron, kirjoittaja.
Julkaisun nimeke
  • What to listen for in music
Julkaisutiedot
Ulkoasutiedot
Sisältö
  • 1. Preliminaries -- 2. How we listen -- 3. The creative process in music -- 4. The four elements of music - I. Rhythm -- 5. The four elements in music - II. Melody -- 6. The four elements of music - III. Harmony -- 7. The four elements of music - IV. Tone color -- 8. Musical texture -- 9. Musical structure -- 10. Fundamental forms - I. Sectional form -- 11. Fundamental forms - II. Variation form -- 12. Fundamental forms - III. Fugal form -- 13. Fundamental forms - IV. Sonata form -- 14. Fundamental forms - V. Free forms -- 15. Opera and music drama -- 16. Contemporary music -- 17. Film music -- 18. From composer to interpreter to listener -- Epilogue: "Since then".
Käsittelee aiheita
Muut tekijät ja/tai teokset
ISBN
  • 978-0-451-53176-6
*00001016cam a22003134i 4500
*00148217
*00520190321144218.0
*008220429t20111957xxu||||  |||| 00||0|eng c
*020  $a978-0-451-53176-6$qpehmeäkantinen
*0243 $a9780451531766
*040  $aFI-Helkon$bfin$erda
*0410 $aeng
*084  $a78$2ykl
*084  $aB10$2z
*1001 $aCopland, Aaron,$ekirjoittaja.
*24510$aWhat to listen for in music /$cAaron Copland ; with a foreword and epilogue by Alan Rich ; introduction by William Schuman ; new appreciation by Leonard Slatkin.
*264 1$aNew York :$bSignet Classics,$c[2011]
*264 4$c©1957
*300  $a266 sivua :$bnuotteja
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $a1. Preliminaries -- 2. How we listen -- 3. The creative process in music -- 4. The four elements of music - I. Rhythm -- 5. The four elements in music - II. Melody -- 6. The four elements of music - III. Harmony -- 7. The four elements of music - IV. Tone color -- 8. Musical texture -- 9. Musical structure -- 10. Fundamental forms - I. Sectional form -- 11. Fundamental forms - II. Variation form -- 12. Fundamental forms - III. Fugal form -- 13. Fundamental forms - IV. Sonata form -- 14. Fundamental forms - V. Free forms -- 15. Opera and music drama -- 16. Contemporary music -- 17. Film music -- 18. From composer to interpreter to listener -- Epilogue: "Since then".
*650 7$amusiikinhistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14569
*650 7$amusiikintutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21685
*650 7$amusiikkianalyysi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19623
*650 7$akuunteleminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9106
*7001 $aRich, Alan,$eesipuheen kirjoittaja.
*7001 $aSchuman, William,$eesipuheen kirjoittaja.
*7001 $aSlatkin, Leonard,$eesipuheen kirjoittaja.
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Niteen tunnusTilaEräpäiväKirjastoHylly
1587056926Saatavana Helsingin Konservatorion kirjastoKirjat B10 Cop