Tekijä Nurmi, Mikko, kirjoittaja.
Julkaisun nimeke
Julkaisutiedot
Ulkoasutiedot
Sisältö Johdanto -- KYKYJEN UNIVERSAALIUS JA YKSILÖIDEN VÄLISET EROT: Mitä musikaalisuus oikein on? ; Lasten varhainen musiikillinen kehitys ; Lapsen musiikillisen lahjakkuuden tunnistaminen ; Musikaalisuuden mittaaminen ; Musiikin ihmelapset ja muut poikkeuskyvyt ; Musiikin harrastamisen monet positiiviset vaikutukset ; Yhteenveto -- SOITTOHARRASTUKSEN ALOITTAMINEN: Soittoharrastuksen sopiva aloitusikä ; Lasten musiikillisen kehityksen herkkyyskaudet ; Mistä motivaatio soittamiseen? ; Musiikillisen minäkäsityksen yhteys oppimiseen ; Musiikkirajoitteisuus ; Soittamaan ei opi hetkessä ; Yhteenveto -- MITÄ ON HYVÄ HARJOITTELU?: Taitojen automatisoituminen ja luovuus ; Hyvän harjoittelurutiinin osatekijöitä ; Mielikuvaharjoittelu oppimisen tukena ; Musisointiin ei tule koskaan liittyä kipua ; Esiintymisjänniyksen hallinta ; Kuuloon liittyvät vauriot ; Yhteenveto -- Termien selityksiä -- Viitteet -- Lähteet -- Hakemisto.
Tiivistelmä sisällöstä Musikaalisuus kuuluu meille kaikille synnynnäisesti. Musikaalisuuteen liittyy yksilöllisiä eroja, mutta kykyjä voidaan kehittää missä tahansa elämänvaiheessa. Mitä musikaalisuus on? on kattava tietopaketti musikaalisuudesta, lahjakkuudesta ja sen tunnistamisesta, lasten musiikillisesta kehityksestä, harjoittelutaidoista, musisointiin liittyvistä fyysisistä rasitusvaivoista ja soittoharrastuksen aloittamisessa huomioitavista asioista.
Käsittelee aiheita
ISBN
*00005946cam a2200961 i 4500
*00144693
*00520190723150314.0
*008190507s2019 fi bd 001 0 fin c
*020 $a978-951-768-709-6$qsidottu
*02431$a9789517687096
*035 $a(FI-MELINDA)015291981
*040 $aFI-BTJ$bfin$dFI-NL$dFI-Piki$dFI-Hul$erda
*0410 $afin
*042 $afinb
*084 $a78.1$2ykl
*084 $a78.114$2ykl
*084 $aB20$2z
*1001 $aNurmi, Mikko,$ekirjoittaja.
*24510$aMitä musikaalisuus on? /$cMikko Nurmi.
*264 1$aTampere :$bVastapaino,$c2019.
*300 $a200 sivua ;$c22 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aJohdanto -- KYKYJEN UNIVERSAALIUS JA YKSILÖIDEN VÄLISET EROT: Mitä musikaalisuus oikein on? ; Lasten varhainen musiikillinen kehitys ; Lapsen musiikillisen lahjakkuuden tunnistaminen ; Musikaalisuuden mittaaminen ; Musiikin ihmelapset ja muut poikkeuskyvyt ; Musiikin harrastamisen monet positiiviset vaikutukset ; Yhteenveto -- SOITTOHARRASTUKSEN ALOITTAMINEN: Soittoharrastuksen sopiva aloitusikä ; Lasten musiikillisen kehityksen herkkyyskaudet ; Mistä motivaatio soittamiseen? ; Musiikillisen minäkäsityksen yhteys oppimiseen ; Musiikkirajoitteisuus ; Soittamaan ei opi hetkessä ; Yhteenveto -- MITÄ ON HYVÄ HARJOITTELU?: Taitojen automatisoituminen ja luovuus ; Hyvän harjoittelurutiinin osatekijöitä ; Mielikuvaharjoittelu oppimisen tukena ; Musisointiin ei tule koskaan liittyä kipua ; Esiintymisjänniyksen hallinta ; Kuuloon liittyvät vauriot ; Yhteenveto -- Termien selityksiä -- Viitteet -- Lähteet -- Hakemisto.
*520 $aMusikaalisuus kuuluu meille kaikille synnynnäisesti. Musikaalisuuteen liittyy yksilöllisiä eroja, mutta kykyjä voidaan kehittää missä tahansa elämänvaiheessa. Mitä musikaalisuus on? on kattava tietopaketti musikaalisuudesta, lahjakkuudesta ja sen tunnistamisesta, lasten musiikillisesta kehityksestä, harjoittelutaidoista, musisointiin liittyvistä fyysisistä rasitusvaivoista ja soittoharrastuksen aloittamisessa huomioitavista asioista.
*650 7$amusikaalisuus $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16299
*650 7$alahjakkuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6729
*650 7$amusiikin harrastaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p30071
*650 7$asoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1743
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$amusiikkikasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7359
*650 7$aharjoittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*650 7$aluovuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8311
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Musikaalisuus kuuluu meille kaikille synnynnäisesti. Ilman musikaalisuutta ei olisi musiikkia, kykyä ymmärtää musiikkia tai esittää sitä mitä moninaisimmissa muodoissa. Musikaalisuuteen liittyy yksilöllisiä eroja, mutta kykyjä voidaan kehittää missä tahansa elämänvaiheessa.
Hyvä soittotaito ei välttämättä edellytä varhain aloitettuja opintoja eikä myöskään poikkeuksellista musikaalisuutta. Soittamiseen liittyvä lahjakkuus saavutettuna kykynä on monen tekijän tulos ja ilmenee vain harvoin jo hyvin nuorella iällä. Sen sijaan synnynnäinen lahjakkuus esimerkiksi poikkeuksellisen musikaalisuuden muodossa ei tee kenestäkään vielä hyvää soittajaa.
Tämä kirja on kattava tietopaketti musikaalisuudesta, lahjakkuudesta ja sen tunnistamisesta, lasten musiikillisesta kehityksestä, harjoittelutaidoista, musisointiin liittyvistä fyysisistä rasitusvaivoista ja soittoharrastuksen aloittamisessa huomioitavista asioista. Kirja tarjoaa vastauksia lukuisiin kysymyksiin, joita esimerkiksi vanhemmat kohtaavat pohtiessaan soittoharrastuksen, musiikkileikkikoulun ja musiikkioppilaitosten tarjoaman opetuksen soveltuvuutta omalle lapselleen.
Soitonopiskelua monipuolisesti käsittelevänä tietopakettina kirja soveltuu myös varttuneemmille musiikinharrastajille, musiikinopiskelijoille ja musiikinopettajille.
Kirjoittaja on musiikkiin erikoistunut tietokirjailija.