Helsingin Konservatorion verkkokirjasto

Mitä musikaalisuus on?
Muistilista on tyhjä
Vis
Tekijä
  • Nurmi, Mikko, kirjoittaja.
Julkaisun nimeke
  • Mitä musikaalisuus on?
Julkaisutiedot
Ulkoasutiedot
Sisältö
  • Johdanto -- KYKYJEN UNIVERSAALIUS JA YKSILÖIDEN VÄLISET EROT: Mitä musikaalisuus oikein on? ; Lasten varhainen musiikillinen kehitys ; Lapsen musiikillisen lahjakkuuden tunnistaminen ; Musikaalisuuden mittaaminen ; Musiikin ihmelapset ja muut poikkeuskyvyt ; Musiikin harrastamisen monet positiiviset vaikutukset ; Yhteenveto -- SOITTOHARRASTUKSEN ALOITTAMINEN: Soittoharrastuksen sopiva aloitusikä ; Lasten musiikillisen kehityksen herkkyyskaudet ; Mistä motivaatio soittamiseen? ; Musiikillisen minäkäsityksen yhteys oppimiseen ; Musiikkirajoitteisuus ; Soittamaan ei opi hetkessä ; Yhteenveto -- MITÄ ON HYVÄ HARJOITTELU?: Taitojen automatisoituminen ja luovuus ; Hyvän harjoittelurutiinin osatekijöitä ; Mielikuvaharjoittelu oppimisen tukena ; Musisointiin ei tule koskaan liittyä kipua ; Esiintymisjänniyksen hallinta ; Kuuloon liittyvät vauriot ; Yhteenveto -- Termien selityksiä -- Viitteet -- Lähteet -- Hakemisto.
Tiivistelmä sisällöstä
  • Musikaalisuus kuuluu meille kaikille synnynnäisesti. Musikaalisuuteen liittyy yksilöllisiä eroja, mutta kykyjä voidaan kehittää missä tahansa elämänvaiheessa. Mitä musikaalisuus on? on kattava tietopaketti musikaalisuudesta, lahjakkuudesta ja sen tunnistamisesta, lasten musiikillisesta kehityksestä, harjoittelutaidoista, musisointiin liittyvistä fyysisistä rasitusvaivoista ja soittoharrastuksen aloittamisessa huomioitavista asioista.
Käsittelee aiheita
ISBN
  • 978-951-768-709-6
*00005946cam a2200961 i 4500
*00144693
*00520190723150314.0
*008190507s2019    fi       bd   001 0 fin c
*020  $a978-951-768-709-6$qsidottu
*02431$a9789517687096
*035  $a(FI-MELINDA)015291981
*040  $aFI-BTJ$bfin$dFI-NL$dFI-Piki$dFI-Hul$erda
*0410 $afin
*042  $afinb
*084  $a78.1$2ykl
*084  $a78.114$2ykl
*084  $aB20$2z
*1001 $aNurmi, Mikko,$ekirjoittaja.
*24510$aMitä musikaalisuus on? /$cMikko Nurmi.
*264 1$aTampere :$bVastapaino,$c2019.
*300  $a200 sivua ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aJohdanto -- KYKYJEN UNIVERSAALIUS JA YKSILÖIDEN VÄLISET EROT: Mitä musikaalisuus oikein on? ; Lasten varhainen musiikillinen kehitys ; Lapsen musiikillisen lahjakkuuden tunnistaminen ; Musikaalisuuden mittaaminen ; Musiikin ihmelapset ja muut poikkeuskyvyt ; Musiikin harrastamisen monet positiiviset vaikutukset ; Yhteenveto -- SOITTOHARRASTUKSEN ALOITTAMINEN: Soittoharrastuksen sopiva aloitusikä ; Lasten musiikillisen kehityksen herkkyyskaudet ; Mistä motivaatio soittamiseen? ; Musiikillisen minäkäsityksen yhteys oppimiseen ; Musiikkirajoitteisuus ; Soittamaan ei opi hetkessä ; Yhteenveto -- MITÄ ON HYVÄ HARJOITTELU?: Taitojen automatisoituminen ja luovuus ; Hyvän harjoittelurutiinin osatekijöitä ; Mielikuvaharjoittelu oppimisen tukena ; Musisointiin ei tule koskaan liittyä kipua ; Esiintymisjänniyksen hallinta ; Kuuloon liittyvät vauriot ; Yhteenveto -- Termien selityksiä -- Viitteet -- Lähteet -- Hakemisto.
*520  $aMusikaalisuus kuuluu meille kaikille synnynnäisesti. Musikaalisuuteen liittyy yksilöllisiä eroja, mutta kykyjä voidaan kehittää missä tahansa elämänvaiheessa. Mitä musikaalisuus on? on kattava tietopaketti musikaalisuudesta, lahjakkuudesta ja sen tunnistamisesta, lasten musiikillisesta kehityksestä, harjoittelutaidoista, musisointiin liittyvistä fyysisistä rasitusvaivoista ja soittoharrastuksen aloittamisessa huomioitavista asioista.
*650 7$amusikaalisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16299
*650 7$alahjakkuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6729
*650 7$amusiikin harrastaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p30071
*650 7$asoittaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1743
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$amusiikkikasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7359
*650 7$aharjoittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*650 7$aluovuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8311
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Musikaalisuus kuuluu meille kaikille synnynnäisesti. Ilman musikaalisuutta ei olisi musiikkia, kykyä ymmärtää musiikkia tai esittää sitä mitä moninaisimmissa muodoissa. Musikaalisuuteen liittyy yksilöllisiä eroja, mutta kykyjä voidaan kehittää missä tahansa elämänvaiheessa. Hyvä soittotaito ei välttämättä edellytä varhain aloitettuja opintoja eikä myöskään poikkeuksellista musikaalisuutta. Soittamiseen liittyvä lahjakkuus saavutettuna kykynä on monen tekijän tulos ja ilmenee vain harvoin jo hyvin nuorella iällä. Sen sijaan synnynnäinen lahjakkuus esimerkiksi poikkeuksellisen musikaalisuuden muodossa ei tee kenestäkään vielä hyvää soittajaa. Tämä kirja on kattava tietopaketti musikaalisuudesta, lahjakkuudesta ja sen tunnistamisesta, lasten musiikillisesta kehityksestä, harjoittelutaidoista, musisointiin liittyvistä fyysisistä rasitusvaivoista ja soittoharrastuksen aloittamisessa huomioitavista asioista. Kirja tarjoaa vastauksia lukuisiin kysymyksiin, joita esimerkiksi vanhemmat kohtaavat pohtiessaan soittoharrastuksen, musiikkileikkikoulun ja musiikkioppilaitosten tarjoaman opetuksen soveltuvuutta omalle lapselleen. Soitonopiskelua monipuolisesti käsittelevänä tietopakettina kirja soveltuu myös varttuneemmille musiikinharrastajille, musiikinopiskelijoille ja musiikinopettajille. Kirjoittaja on musiikkiin erikoistunut tietokirjailija.

Niteen tunnusTilaEräpäiväKirjastoHylly
1302000876Saatavana Helsingin Konservatorion kirjastoKirjat B20 Nur