Tekijä Huotilainen, Minna, kirjoittaja.
Julkaisun nimeke
Julkaisutiedot
Ulkoasutiedot
Sisältö Aluksi: Miten oppiminen tapahtuu? -- Ihmisaivot on luotu oppimaan -- Osa 1 -- Oppimisen työkaluja -- Muisti, tarkkaavaisuus ja motivaatio -- Liikkuvaa oppimista -- Pähkinöitä purtavaksi, energiaa aivoille -- Puolet oppimisesta tapahtuu yöllä -- Osa 2 -- Oppia ikä kaikki -- Vauva oppi vaivatta -- Leikki-ikäisen maailma täyttyy uuden oppimisesta -- Mitä tänään koulussa opit? -- Teinin aivot ohjelmoituvat uusiin tehtäviin -- Työssä oppii jotain joka päivä -- Vanhat aivot oppivat uusia temppuja -- Osa 3 -- Oppimisen alueita -- Lukeminen on edelleen oppimisen perustaito -- Arki on täynnä matematiikkaa -- Opimme soittamaan ja laulamaan, opimme oppimaan -- Aivoihin mahtuu monta kieltä -- Taito- ja taideaineet - älykkyyttä käsissä -- Lopuksi: Mihin oppimisen aivotutkimus ta oikeastaan pitäisi käyttää?
Käsittelee aiheita
ISBN
*00005736cam a2200841 i 4500
*00144875
*00520191231053705.0
*008190118s2019 fi a g b 000 0|fin|c
*020 $a978-952-451-885-7$qsidottu
*0243 $a9789524518857
*035 $a(FI-MELINDA)014438638
*040 $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-Piki$dFI-Ku$dFI-NL
*0410 $afin
*042 $afinb
*084 $a14.12$2ykl
*084 $a59.55$2ykl
*084 $aC11$2z
*1001 $aHuotilainen, Minna,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000165610
*24510$aNäin aivot oppivat /$cMinna Huotilainen.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2019]
*300 $a303 sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aAluksi: Miten oppiminen tapahtuu? -- Ihmisaivot on luotu oppimaan -- Osa 1 -- Oppimisen työkaluja -- Muisti, tarkkaavaisuus ja motivaatio -- Liikkuvaa oppimista -- Pähkinöitä purtavaksi, energiaa aivoille -- Puolet oppimisesta tapahtuu yöllä -- Osa 2 -- Oppia ikä kaikki -- Vauva oppi vaivatta -- Leikki-ikäisen maailma täyttyy uuden oppimisesta -- Mitä tänään koulussa opit? -- Teinin aivot ohjelmoituvat uusiin tehtäviin -- Työssä oppii jotain joka päivä -- Vanhat aivot oppivat uusia temppuja -- Osa 3 -- Oppimisen alueita -- Lukeminen on edelleen oppimisen perustaito -- Arki on täynnä matematiikkaa -- Opimme soittamaan ja laulamaan, opimme oppimaan -- Aivoihin mahtuu monta kieltä -- Taito- ja taideaineet - älykkyyttä käsissä -- Lopuksi: Mihin oppimisen aivotutkimus ta oikeastaan pitäisi käyttää?
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$apsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1632
*650 7$aoppimispsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$aaivot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7040
*650 7$aaivotutkimus $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23705
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Näin aivot oppivat on aivotutkijan kirja oppimisesta. Aivotutkimus on viime aikoina kehittynyt suurin harppauksin, ja nykyään sitä voidaan soveltaa myös kasvatustieteen alueella. Tiesitkö, että musiikin harrastaminen muokkaa aivoja? Tai tiesitkö, että vieraan kielen oppiminen on aivojen näkökulmasta laadullisesti erilaista lapsena ja aikuisena? Kirjassa esitellään aivotutkimusten tuloksia ja haastetaan suomalaista koulumaailmaa tarttumaan tämän tiedon soveltamiseen. Kirjan luettuasi et enää katso oppijaa samoin silmin, vaan ajattelet opetusta, oppimisen tapoja, tiloja ja menetelmiä myös uudesta, aivotutkimuksen näkökulmasta käsin.
Minna Huotilainen on kasvatustieteen professori Helsingin yliopistosta. Hänen tutkimusmenetelmänsä on aivotutkimus, ja hän soveltaa sitä erityisesti oppimisen kysymyksiin. Hän on tutkinut mm. musiikkiharrastuksen ja muiden taito- ja taideaineiden roolia oppimisessa, eri-ikäisten oppimista, oppimista työelämässä sekä optimaalista aivojen huoltamista ja palautumista. Hän on innostunut tutkimustiedon soveltamisesta käytännön elämään jokaisen oppijan ja opettajan hyödyksi.