Tekijä Anderson, Nicholas, kirjoittaja.
Teoksen nimeke
Julkaisun nimeke Barokin musiikki : Monteverdista Händeliin
Julkaisutiedot
Painos
Ulkoasutiedot
Käsittelee ajanjaksoja
Käsittelee aiheita
Muut tekijät ja/tai teokset
ISBN
*00001968cam a2200553 i 4500
*00144963
*00520200526061526.0
*008050510s2004 fi |||| |||| 00||0|fin c
*015 $afx789386$2skl
*020 $a951-579-183-9$qnidottu
*0248 $aA1005021
*0243 $a9789515791832
*035 $z(FI-MELINDA)005191477
*035 $a(FI-MELINDA)003003694
*040 $aFI-NL
*040 $bfin
*0411 $afin$heng
*042 $afinb
*084 $a78.914$2ykl
*084 $aB60$2z
*1001 $aAnderson, Nicholas,$ekirjoittaja.
*24010$aBaroque music,$lsuomi
*24510$aBarokin musiikki :$bMonteverdista Händeliin /$cNicholas Anderson ; suomennos: Jouko Laaksamo.
*250 $a2. painos
*264 1$a[Kuopio] :$bUnipress,$c2004.
*300 $a265 sivua :$bkuvitettu, nuotteja ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*648 7$a1600-luku$2yso/fin
*648 7$a1700-luku$2yso/fin
*650 7$amusiikinhistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14569
*650 7$atyylikaudet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1784
*650 7$abarokki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15757
*7001 $aLaaksamo, Jouko,$ekääntäjä.$0(FI-ASTERI-N)000087010
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Barokin aikakausi on yksi länsimaisen taiteen historian vaikuttavimmista jaksoista; sen esteettiset periaatteet selkiytyivät ja taiteen raja-aidat kohtattiin useilla eri aloilla. Musiikissa barokin aikakausi merkitsi uusien musiikillisten muotojen hahmottumista, kehittymistä ja laajenemista, mikä puolestaan heijastui soitto- ja laulutekniikan kehittymiseen, soitinrakennuksen merkittäviin uudistuksiin ja yleensä musiikin esityskäytännön muotoutumiseen. Barokin musiikki on haastava ja asiantunteva esitys musiikista ja siihen liittyvistä ilmiöistä barokin aikana. Nicholas Anderson luo oivallisesti sosio-kulttuurisen kuvauksen barokin aikakaudesta, jossa niin Vivaldi, Händel, Bach kuin Albinonikin näyttäytyvät ilman henkilöhistorian sädekehää, ja lukijalle avautuu suorastaan aistittava kuvaus barokin taiteesta, eri taiteenalojen välisistä vuorovaikutussuhteista sekä taide-elämästä.