Helsingin Konservatorion verkkokirjasto

Maailma muuttuu - muuttuuko koulukin?
Muistilista on tyhjä
Vis
Tekijä
  • Välijärvi, Jouni, kirjoittaja, haastattelija.
Julkaisun nimeke
  • Maailma muuttuu - muuttuuko koulukin?
Julkaisutiedot
Ulkoasutiedot
Sisältö
  • Nuorten matka suomalaisten koulukokemuksiin -- Tehdään oppilaita kuunnellen ja yhdessä kokeillen - Koulussa syntynyt suhde tietoon kestää läpi elämän -- Siellä jokainen oli hieman erilainen - Monikulttuurisuus uudistaa koulutusta varhaiskasvatuksesta yliopistoon -- Kaikkein tärkeintä on, että on motivoitunut ja innostunut siitä aiheesta - Myönteinen tunnekokemus vahvistaa oppimista -- Sen pitää olla jokaiselle erilainen - Kohden yksilöllisempiä opintopolkuja -- Sitä muuttuu kokonaan toiseksi, itselleen vieraaksi - Kiusaaminen vaarantaa persoonallisuuden kehittymisen -- Siitä se oma polku muodostuu, ettei lähde rajoittamaan itseään - Työn nopea muutos edellyttää ja mahdollistaa koulutuksen uudistumista -- Rohkeutta luoda tulevaisuuden koulu -- Kohtaamamme ihmiset.
Käsittelee aiheita
Aineiston lajityyppi
Muut tekijät ja/tai teokset
ISBN
  • 978-952-291-489-7
*00006216cam a2200841 i 4500
*00144964
*00520200527071533.0
*008171107t20182018fi a|||  |||| 001|0|fin c
*020  $a978-952-291-489-7$qsidottu
*0243 $a9789522914897
*035  $a(FI-MELINDA)011549665
*040  $aFI-NL$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-Piki
*040  $aFI-NL$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-Sata
*0410 $afin
*042  $afinb
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*084  $aC12$2z
*1001 $aVälijärvi, Jouni,$ekirjoittaja,$ehaastattelija.$0(FI-ASTERI-N)000063120
*24510$aMaailma muuttuu - muuttuuko koulukin? /$cJouni Välijärvi, Joonas Mannonen, Oona Huttunen, Hilma Ojanen ja Wilhelmiina Koskelo ; Aidan Mendoza Hayward [ja 71 muuta].
*264 1$aJyväskylä :$bDocendo,$c[2018]
*264 4$c©2018
*300  $a183 sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $tNuorten matka suomalaisten koulukokemuksiin -- Tehdään oppilaita kuunnellen ja yhdessä kokeillen - Koulussa syntynyt suhde tietoon kestää läpi elämän -- Siellä jokainen oli hieman erilainen - Monikulttuurisuus uudistaa koulutusta varhaiskasvatuksesta yliopistoon -- Kaikkein tärkeintä on, että on motivoitunut ja innostunut siitä aiheesta - Myönteinen tunnekokemus vahvistaa oppimista -- Sen pitää olla jokaiselle erilainen - Kohden yksilöllisempiä opintopolkuja -- Sitä muuttuu kokonaan toiseksi, itselleen vieraaksi - Kiusaaminen vaarantaa persoonallisuuden kehittymisen -- Siitä se oma polku muodostuu, ettei lähde rajoittamaan itseään - Työn nopea muutos edellyttää ja mahdollistaa koulutuksen uudistumista -- Rohkeutta luoda tulevaisuuden koulu -- Kohtaamamme ihmiset.
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$akoulukiusaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p70
*655 7$ahaastattelut$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s536
*7001 $aMannonen, Joonas,$ekirjoittaja,$ehaastattelija.
*7001 $aHuttunen, Oona,$ekirjoittaja,$ehaastattelija.
*7001 $aOjanen, Hilma,$ekirjoittaja,$ehaastattelija.
*7001 $aKoskelo, Wilhelmiina,$ekirjoittaja,$ehaastattelija.
*7001 $aMendoza Hayward, Aidan,$ehaastateltava.$0(FI-ASTERI-N)000175246
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kesäkuisena aamuna neljä nuorta opiskelijaa starttaa Armi-minibussillaan tutkimusmatkalle. Matkan tuloksena syntyy kirja, joka on kattava läpileikkaus suomalaisten oppimiskokemuksista. Yksittäisiä ihmisten tarinoita myös peilataan tutkimustietoon ja havaintoihin muun muassa PISA-arvioinneista. Kirjoitustiimissä on mukana arvostettu koulutuksen professori Jouni Välijärvi. Nuoret kuulivat ja taltioivat erilaisten suomalaisten kokemuksia koulusta ja oppimisesta. Haastatteluissa heille välittyi mittava määrä ideoita siitä, mihin suuntaan suomalaista koulutusta pitäisi tulevaisuudessa viedä. Osa tarinoista on kipeää luettavaa. Koulukiusaaminen on jättänyt haavoja, joiden kanssa kamppaillaan koko loppuelämä. Kipeisiin asioihin puuttumalla koulu voi kuitenkin myös muuttaa elämää paremmaksi. Yhteisöön kasvamisen mahdollistajana koulun merkitys on korvaamaton. Tarinat ovat kuitenkin pääosin myönteisiä, opettajia, koulua ja saatua oppia arvostavia. Monia asioita haluttaisiin kuitenkin myös muuttaa. Tulevaisuus edellyttää valmiutta elää jatkuvan muutoksen keskellä, sosiaalisia taitoja, kulttuurista joustavuutta, ennakkoluulottomuutta ja intoa muuttaa maailmaa, tiimityön hallintaa, yrittäjyyttä, digitaitoja… Moni kantaa huolta myös nuorten terveydestä, hyvinvoinnista ja tasavertaisista mahdollisuuksista harrastaa. Tämä kirja on tärkeää luettavaa kaikille koulutuksen ammattilaisille ja koulutuksesta kiinnostuneille.

Niteen tunnusTilaEräpäiväKirjastoHylly
1302000524Saatavana Helsingin Konservatorion kirjastoKirjat C12 Väl